Wedos: Náš cíl je jasný

autor Aleš Libertin (schovi) | cal 16.01.2011 | Rozhovory rozhovory |

Kdy jste zakládali společnost a jaké služby v současnosti nabízíte? Nápad na tento projekt přišel na konci roku 2009, kdy jsme pro tyto účely založili společnost WEDOS Internet, a.s.…


kola na rampi, wedos 2012, wedos fujitsu spotřeba, wedos recenze, forpsi konkurence, serverovna wedos, wedos, wedos cz recenze, wedos co to je, chat jako wedos,
Kdy jste zakládali společnost a jaké služby v současnosti nabízíte? Nápad na tento projekt přišel na konci roku 2009, kdy jsme pro tyto účely založili společnost WEDOS Internet, a.s. Pak jsme 9 měsíců projekt intenzivně připravovali a celé to spustili v září 2010. Nápad na tento projekt přišel na konci roku 2009, kdy jsme pro tyto účely založili společnost WEDOS Internet, a.s. Pak jsme 9 měsíců projekt intenzivně připravovali a celé to spustili v září 2010.
Chystáte se rozšířit Vaše portfolio služeb? Časem spustíme také možnost umístění vlastního serveru v našem datovém centru. Postupně budeme vše obohacovat a rozšiřovat o různé nadstandardní služby, např. managed servery.
Které služby jsou nejúspěšnější? Domény a webhosting jsou poměrně masová záležitost, což by se dalo vzhledem k cenám očekávat. Docela nás překvapil úspěch virtuálních serverů, za rok 2010 jsme měli asi dvakrát více objednávek, než jaký jsme si vytyčili cíl.
Jak si můžete dovolit držet ceny ,,stále při zemi"? Je to dané mnoha faktory i drobnostmi, které však dohromady radikálně sníží náklady, ale přesto zachovají kvalitu. Mnoho lidí nám nevěří, že je to vůbec možné, že musíme šidit kvalitu. Stačilo by si však vzít kalkulačku a spočítat si to. Nejdůležitější je asi to, že si vše děláme úplně sami. Máme vlastní budovu, nic neřešíme outsourcingem, nic si nenajímáme, vše si vyvíjíme a děláme přesně na míru našim potřebám, nejsme na nikom závislí. Druhým podstatným faktorem je to, že od začátku děláme služby pro velký počet zákazníků. Neděláme žádné individuální služby, máme jen pár produktů, které jsou plně automatizované s jasně danými parametry. Někomu ta nemožnost individuálních parametrů vyhovovat nemusí, ale drtivé většině zákazníků to stačí. A vzhledem k této jednoduchosti a plné automatizaci nemáme s většinou věcí žádnou práci. Je i mnoho dalších důvodů, podrobně jsme se o tom rozepisovali na našich stránkách (http://datacentrum.wedos.com/nizke-ceny.html).
Jaké výhody vidíte v tom že zákazníky informujete doslova o každém Vašem kroku? Hlavní důvod byl, abychom si získali důvěru zákazníků. Jakožto nová firma na poli hostingových služeb bychom se bez toho špatně prosazovali. A také jsme se poučili z minulosti, kdy tajnosti často vedly ke vzniku nejrůznějších fám a zaručených informací, čemuž chceme zabránit.
Zkušenosti které jste nabrali u Forpsi Vám jistě hodně pomáhají, co říkáte na neblahou kritiku ze strany konkurentů? To je prosté – je to konkurence, cítí se ohroženi, reagují na to a vytahují na nás kde co. S tím se musí počítat a na kritiku věcně a pravdivě reagovat.
Na kolik přišla výstavba nové serverovny? Celý projekt vyšel na několik desítek milionů Kč. Doufáme, že se nám to časem rozumně vrátí. Prozatím naše plány překračujeme.
Na jakou zátěž a na kolik serverů je serverovna stavěna? Serverovna bude dimenzována na cca 6000 serverů s příkonem 1 MW. To je samozřejmě záležitost několika let, nyní by nám taková kapacita byla k ničemu. Ale projekty na plný výkon máme připravené a kapacita se bude postupně dle potřeby navyšovat.
Co Vás vedlo k tomu vybrat si za poskytovatele HW Fujitsu? Vybírali jsme velmi dlouho, cca půl roku, protože to bylo poměrně zásadní rozhodnutí. Chtěli jsme zvolit jednoho dodavatele, aby se nám nekombinovaly různé technologie a samozřejmě tím lze dosáhnout lepších podmínek. Měřítek bylo mnoho – kvalita hardware, spotřeba energie, záruční a servisní podmínky, vstřícnost dodavatelů a samozřejmě cena.
Někteří dodavatelé na nás zkoušeli různé triky, jen aby nás dostali, udělali si čárku do statistik a pak by se na nás asi vykašlali. A mnoho z nich nepochopilo, že nám nejde o jednorázový nákup hardware, ale o spolupráci na mnoho let dopředu. U Fujitsu jsme věděli, že mají opravdu velký zájem o dlouhodobé partnerství. Zatím spolupráce funguje perfektně, volby nelitujeme.
Kdy bude non-stop technická podpora? Nonstop podpora je velmi náročná na lidské kapacity. Postupně nabíráme další pracovníky a trvá měsíce, než se perfketně zaškolí, aby vše zvládali plně samostatně. Nyní očekáváme, že s tím začneme od února či března. Již nyní jsme k dispozici pozdě do večera a také o víkendech.
Při Vašem rychlém tempu růstu jistě musíte mít problémy s řešením různých problémů a dotazů zákazníků, jak to zvládáte? Lhal bych, kdybych tvrdil, že žádné komplikace nebyly. Některé naše předpoklady se nesplnily, něco jsme dopředu nemohli přesně odhadnout. Postupně vše vylepšujeme a přizpůsobujeme reálné poptávce a chování zákazníků. Stále vylepšujeme administraci, znalostní bázi atd., aby vše bylo maximálně intuitivní a jednoduché.
Chystáte zavedení platby přes PayPal? Nejprve s tím byly nějaké administrativní potíže, nyní ladíme technické záležitosti. Často slýcháme, jak je možné, že nám to trvá tak dlouho, vždyť je to přeci tak jednoduché jako vložení jednoho tlačítka do stránky. Je však potřeba si uvědomit, že je poměrně zásadní rozdíl mezi zprovozněním PayPalu pro pár objednávek denně a pro desítky či stovky. Není to jen o vložení platebního tlačítka do stránky, ale také o zautomatizování velkého množství dalších věcí – napojení na fakturační systém, účetnictví, celý informační systém atd. Cílem je opět plná automatizace, jinak by s tím byla spousta administartivní ruční práce. Aktuální předpokládaný termín spuštění je únor.
Rozhovor byl realizován s panem Petrem Šťastným.

Kometáře

Zatim tu nejsou žádný (schválené) kometáře.
Nové kometáře nejsou povolené.

Související články

jan kříž novinář anneliese michel film badoo zpravy dárky pod stromeček gynekologie 2 streem badoo v mobilu download Badoo,stahuj spamový robot odstranit komerční valentýn analogické hodiny pro pc